Cum sa captezi atentia unui angajator cu primul paragraf din scrisoarea de intentie

Invata sa scrii introduceri clare care sa capteze atentia cititorului si sa-l faca sa continue fara sa piarda o gramada de timp. Angajatorii sunt supraincarcati – zilele sunt foarte lungi pentru ei si nu ai timp sa stea sa descifreze abilitatile tale dintr-o astfel de scrisoare.
Imagineaza-ti un angajator care are in fata un teanc de scrisori de intentie sau CV-uri plictisitoare si alege una dintre ele: “De ce sa fiu eu nevoit sa citesc prostia asta? Nu sunt. O voi arunca la gunoi impreuna cu celelalte scrisori primite care nu au nici un sens. “


Daca scrisoarea ta de intentie incepe prost, cititorul acesteia cel mai probabil nu va fi interesat de scrisoarea ta si nu va mai continua citirea ei.

Cateva indicii pentru introducerea unei scrisori de intentie:
• Cea mai buna informatie pe care o poti pune in paragraful de introducere al scrisorii este un nume: numele destinatarului scrisorii sau al unei cunostine comune. Folosirea unui nume aproape ca garanteaza ca acea scrisoare va fi citita. Pentru a atrage atentia, nimic nu sare mai mult in ochi decat propriul nume al celui care citeste scrisoarea.
• Imediat dupa o adresare directa, folosind numele destinatarului, este bine sa scrieti, intr-o exprimare clara si concisa, ceea ce urmariti, pentru ca mai apoi sa treceti la ceea ce aveti de oferit acelei companii (ca si aptitudini) – calificari ce le aveti, ce sunt direct relevante pentru calitatile cautate la un angajat de acea companie
• Nu va irositi spatiul scrisorii citand anuntul pozitiei pentru care aplicati: “ Am vazut anuntul dumneavoastra in ziarul X saptamana trecuta.”

Cateva exemple de introduceri reusite pentru o scrisoare de intentie:
• “ De vreme ce curand veti incepe lucrul la noua sesiune de fotografii pentru catalogul de primavara, am atasat CV-ul si portofoliul meu pentru a va arata ca sunt candidatul cel mai potrivit pentru aceasta pozitie.”
• “Ramona Georgescu a mentionat ca aveti o pozitie deschisa in cadrul departamentului de marketing si mi-a sugerat sa va contactez.”
• “Discursul dumneavoastra a fost cel putin o sursa de inspiratie, domnule Marinescu. Nu peste multa vreme voi absolvi cursurile de master cu specializarea terapie fizica, exact la timp pentru pozitia ce se va deschide in cadrul companiei dumneavoastra.”
• “Bogdan Filipescu de la compania ‘George & Asociatii’ mi-a sugerat sa va contactez in privinta oportunitatii unui loc de munca in cadrul diviziei dumneavoastra de logistica din Cluj.”
Ce au toate aceste exemple de success in comun? Unele mentioneaza nume, altele cunostinte sau experiente comune. Unele demonstreaza ca autorul scrisorii are cunostine solide despre compania vizata. Dar toate exemplele demonstreaza ca autorul scrisorii a acordat destul timp si atentie prezentarii sale in aceasta metoda de promovare personala.